T.C Milli Eğitim Bakanlığı Görkem Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
Anasayfa   Okulumuz   Haber Duyuru   Atatürk Köşesi   Foto Galeri   Video Galeri   Ziyaretçi Defteri   İletişim

TOPRAK KAAN KORKMAZ - 9/A-34

Diğer Başarılı öğrencilerimizin listesi için tıklayınız
■ kagan ozkardesler - 1992
■ unsal cinci - 1988
■ mehmet filcan - 1987

Mezunlar Listesi >>>
Tel : 0 (212) 631 09 99
Faks : 0 (212) 631 09 90
E-posta
alidemirsoy34@hotmail.com
Adres
Unkapanı Fil Yokuşu No:23 Fatih/İstanbul
 13.12.2017 Günlük İstatistik
 Ziyaretçi Sayısı :  287
 Sayfa Görüntülenme :  296
Sitemiz Açıldığından Beri
 Toplam Ziyaretçi :  539933
ISTANBUL
Konsantrasyon Ve Motivasyon

İyi bir motivasyona sahip öğrencilerin konsantrasyonları da mükemmel olmalıdır. Bu ikili her zaman uyum içersinde olmalıdır. Yoksa sadece motivasyon, insanı hayalciliğe sürüklerken, sadece konsantrasyonsa bıkkınlığa ve çabuk pes etmeye yol açar.

Konsantrasyon beynimizin yapılacak iş üzerine yoğunlaşması demektir.

Hedefte sadece yapılacak iş olursa, beyin tüm enerjisini bu iş üzerine odaklar. Böyle bir enerjinin çeviremeyeceği çark yoktur. Yeter ki insan beyin enerjisini kontrollü kullanabilsin.

Bir kişinin aynı anda birden fazla işle meşgul olması doğru değildir. Aynı anda birkaç işle birden meşgul olmak, aynı anda iki filmi birden izlemek gibidir. Böyle bir olayda beyin, olaylar ve nesneler arasında sürekli bağ kurmaya çalışmakta,dolayısıyla da enerjisini boş yere harcamaktadır.

Öğrencilere, ders çalışma etütlerinde veya sınıfta ders dinlerken, konsantrasyonun ne kadar önemli olduğu anlatılmalıdır. Konsantrasyon öğrenme olayının anahtarıdır. Konsantrasyon olmadan öğrenmede olmaz. Öyleyse okullarda öğrencilere eğitim-öğretim işine nasıl konsantre olabilecekleri konusunda çalışmalar yapılmalıdır.

İnsanın anatomik yapısına dikkat edilirse çok mükemmel özellikler taşıdığı görülür. Görme,duyma, koklama kabiliyetleri bu gün hiçbir bilgisayarda olamayacak kadar mükemmelken, yürüme, koşma, durma ve tüm akrobatik hareketleri yine çağımızın teknoloji harikası sayılan robotlardan, bilgisayarlı otomobillerden daha harikadır. Şu saydığımız cihazlara fonksiyon kazandırabilmek için yüz binlerce Dolar harcandığını hepimiz biliyoruz. Halbuki insan kıyas kabul etmeyecek ölçüde daha fonksiyonlu ve daha komplikedir. Bunları şunun için anlatıyorum. Bu kadar özelliklere sahip olan insan(öğrencilerimiz), nasıl olurda bir dersi veya sınavı başaramaz? Bunu anlamak mümkün değil.


Kimya derslerinin birinde öğrencilerin sıkıldıkla-rını, birazda dikkatlerinin dağıldığını fark ettim. Birden ani bir hareketle “arkadaşlar!..gelin sizinle farklı bir iş yapalım.” Dedim. Sınıfta bulunan öğrenciler bir anda bakışlarını bana doğru çevirmiş, farklı işin ne olacağını merakla bekliyorlardı. Onlara; “Eğer insan bir şeyi isterse ve o iş üzerine konsantrasyonunu sağlayabilirse,su üzerinde yürüyebilir, havada bir kuş gibi uçabilir veya bir demir parçasını suda yüzdürebilir. Şimdi ben bu saydıklarımdan birini sınıfta yapmak istiyorum. Örneğin, demiri suda yüzdürebilirim.” dedim. Öğrencilerim şaşkın ve sessiz bakışlarla beni izlerken içlerinden biri “İyi ama hocam, gemiler demirden ve zaten suda yüzüyorlar” dedi. Hayır arkadaşlar! Dedim. “ Ben bildiğiniz rulo şeklindeki demir çubuğu suda yüzdüreceğim. Ancak dediğimi yaparsam Hamburger ve Kolanızı kazanırım, kabul mü? Dedim. Teklifimi kabul ettiler. Her şey istediğim gibi gelişiyordu. Sınırlı bir ders süresinin demir çubuk aranmakla harcanmasının doğru olmayacağını bunun için aynı işi bir toplu iğnenin de yapabileceğini söyledim. Hemen bir toplu iğne bulundu. İçlerinden gönüllü birini kantinden bir bardak su getirmesi için gönderdim.

Şimdi sınıfta büyük bir sessizlik vardı. Öğrenciler etrafımda bir daire görünümünde çevrelenmiş dikkatle beni izliyorlardı. Bir iki konsantrasyon hareketi yaptıktan sonra toplu iğneyi yavaşça suya bıraktım. Toplu iğne, suda bir ağaç çubuk gibi yüzüyordu. Sınıfta herkesin şaşkınlığı bakışlarından okunabiliyordu. Onlara olayı daha yakından izlemeleri için müsaade ettim ve ardından, “Arkadaşlar, pekala sizlerde zor gibi görünen sınavlarınızı iyi bir konsantrasyon ile başarabilirsiniz.” Dedim. Büyülenmiş bakışlarla beni süzen öğrencilerimi daha fazla aldatmış olmamak için işin sırrını itiraf ettim. Toplu iğnenin sudaki yüzey gerilim kuvvetlerinin etkisiyle batmadığını, bu olayı lise yıllarımda fizik öğretmenimizin bir deneyle bize gösterdiğini anlattım. Her şeye rağmen bu eğlenceli dersten öğrencilerim derslerini almışlardı.


Hint fakirlerinin yoga adını verdikleri konsantrasyon halinde oturdukları yerden havaya yükselebildiklerini duymuştum. Bunun ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum. Ancak kızgın kor üzerinde yürüyebildiklerini gördüm. Ülkemizde de Rufai tarikatına mensup kişilerin cezbe dedikleri konsantrasyon halinde uzun demir şişleri bedenlerine batırdıklarını, acı hissetmediklerini, dahası kanama,enfeksiyon gibi tıbbi olumsuzlukları aştıklarını bir belgesel programda izledim. Demek ki işin sırrı konsantre olmakta. Biz öğretmenler öğrencilerimizden ne havaya yükselmelerini ne kızgın kor üzerinde yürümelerini ne de demir şişleri karınlarına batırmalarını istemiyoruz. Onlar sadece derslerinde başarılı olmak amacıyla konsantre olsunlar yeter.




Bende gıda bölüm tarsus i.m.k.b meslek lisesinden mezunum elim yemek yapmaya pratik ve yapmayı seven biriyim benimde iş yeri açma belgem var ama beni...
Merve percikli (Gıda teknikeri)

97 yılında sizinleydim herşey için teşekkürler ali bey saygılar...
ceyhun delikan (gayrimenkul danışmanı)

Kemerburgaz daki cennette okulun arkasindaki tepeye beyaz tuglalarla görkem yazisini yazmistik.dun gibi....
kagan ozkardesler (yönetici)

Mesaj Eklemek için tıklayın

TİYATRO KOLU ÖĞRENCİLERİ
Detaylar için tıklayınız

Diğer Başarılı Sınıflarımızın listesi için tıklayınız
 AYIN SINIFI HANGİ SINIFIMIZ SEÇİLSİN ?


Avrupa Ülkeleri
Oynamak için tıklayınız

Diğer Oyunlar için tıklayınız